Şimdi TikTok düşünsün! YouTube Shorts 2 milyar kullanıcıya ulaştı
Son zamanlarda artan popülaritesi ile gündemden düşmedi. TikTokdünya çapında kullanıcı sayısını her geçen gün artırmaktadır.
Durum böyle olunca diğer tanınmış sosyal medya şirketleri de TikTok’u büyük bir rakip olarak görüyor.
YoutubeKısa video paylaşım özelliği Shorts, 2020’nin sonlarında kullanıma sunuldu. Portre modunda bir dakikaya kadar video çekilmesine izin veren Shorts, kısa sürede oldukça başarılı oldu.
2 milyar kullanıcıya ulaştı
YouTube’un kısa video hizmeti Shorts’un aylık 2 milyar kullanıcıya ulaştığı açıklandı. YouTube Shorts’un Instagram Reels ile TikTok’a karşı avantajlı bir noktaya sahip olduğu belirtildi.
Google’ın mali durumu
Arama ve reklamcılık devi Google, ikinci çeyrekte gelirlerini yüzde 7 artırarak beklentileri aşarak 74,6 milyar dolara ulaştı.
Google reklamları, YouTube reklamları ve Google Cloud’dan elde edilen gelirin tümü tahminleri aştı.
Google’ın ana şirketi Alphabet, Wall Street’in 16,9 milyar $’lık beklentisinin çok üzerinde, 18,4 milyar $ net kâr elde etti.
Google CEO’su Sundar Pichai, Google Arama’yı iyileştirmek, müşterileri daha uygun siber güvenlikle korumak, bulut işlemlerini kolaylaştırmak, büyük dil modelleri geliştirmek ve tanıtmak için yapay zekayı daha çok kullandıklarını söyledi.
Piyasa değeri 2 trilyon dolara yükseldi
Şirketin hisseleri bu yıl şimdiden yüzde 37 artarak 1,55 trilyon doları aşan bir piyasa değerine ulaştı. Ancak bölümün çoğu için dijital reklamlardaki büyüme, yavaşlamadan önce Kasım 2021’deki tüm zamanların en yüksek seviyesinin kabaca beşte bir altında kaldı.
Çeyrek için Google reklam geliri, 57,5 milyar dolarlık iddialara kıyasla yüzde 3,3 artarak 58,1 milyar dolara yükseldi.
YouTube reklam geliri, 7,4 milyar dolarlık varsayıma kıyasla yüzde 4,4 artışla 7,7 milyar dolara yükseldi.
Google Cloud geliri, 7,8 milyar ABD doları olan tahminlerin üzerinde yüzde 27 artışla 8 milyar ABD dolarına ulaştı.